Regnet det bara öser ner!

 Det är inte utan att jag längtar till mitt hus i Spanien nu när regnet har öst ner och lämnat en sur dimma efter sig. Det var värre igår men inte blir man muntrare av dimma! I Spanien verkar augusti kommit extra tidigt för det pratas om 40 grader i skugga så då är det tur att det finns paraplydrinkar.
Mitt jobb som förmedlare av bostäder i Spanien under lättas alltid av om de som hör av sig har tänkt till och planerat. Desto mer man vet ju bättre är det. Det finns många gånger också önskningar som går stick i stäv med vad som finns. Om man kombinerar en liten budget med krav på att kunna gå direkt ut på stranden, nära till all service och så ska det vara pitoreskt och genuint så stöter man på patrull. Det är så många gånger jag har berättat att man inte ska tänka som en turist när man söker bostad i Spanien eller i andra länder också.  Vi pratar om att man bor där längre perioder och det gör man inte som turist. Närheten till samhället, servicen och miljön är oändligt mycket viktigare än promenaden ner till stranden visar det sig så småningom även om det kan vara trevligt. Vatten har en tendens att göra saker fuktiga också så jag rekommenderar egentligen inte s k frontline annat än i undantagsfall.
MIn webmaster har rymt til Turkiet men jag ska försöka under dagen lägga upp nya objekt på min hemsida www.boisol.se  Om du vill ha tips på en annan trevlig blogg så gå till www.jesperjee.blogg.se för där finns mycket underhållande läsning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0