NU är det svensk sommar!

Jag hade verkligen sett fram emot att få spela musik nere vid trädgård i Norr i Umeå. Perfekt vid älven och tillsammans med måsarnas skrik skulle stor musik skapas. Vi repeterade igår och det lät banne mig fantastiskt! Kul medryckande musik och alla såg fram emot detta. På söndag var det mycket bra väder, idag är det molnigt och regnet hänger i luften och det blåser några sekundmeter. När man går på den fina rätt så exakta vädersiten www.yr.no kan man förstå att regnet ska börja falla klockan 1900 dvs exakt när vi ska spela...det blir grymt! Jag har också kallat dit lite elever från Ålidhemskolan för att de passar så bra in i namnet MINGEL som min grupp heter. Nu ska man väl inte vara negativ för om det fortsätter att blåsa så kan det ju försvinna men....tittar man på och tror på yr som faktiskt har fått regnet att falla inom den halvtimmen de har informerat om så blir man tveksam...det ska ändå vara sämre på tisdag och på onsdag lyser solen igen!
Jag fick ett samtal från Arbetsförmedlingen i dag som i alla fall var positivt. jag har visserligen inte haft någon hjälp av Af för att skaffa jobb men nu när jag ska börja jobba söder om Tierp Örbyhusskolan visar det sig att det finns både flyttningsbidrag och pendlingsstöd att söka och faktiskt även få eftersom jag är inskriven som arbetssökande...hade jag inte varit det så hade det varit värre. Vi är ju rätt så kontrollerade i Sverige som bekant så vi måste hålla oss till formalia - det är viktigare än vad vi egentligen gör. Inom vården är det viktigare att skrivna ner och dokumentera än att få tid till patienterna... hur som helst får man 1200 kr per månad under 12 månader....( min hyra är 1524 kr!) och så får man ersättning för resekostnader som överstiger 600 kr och man får "två hemresor" varje månad och det innebär att mina resekostnader som ligger på 900kr per vecka ( flyg -tåg) blir hanterbara och det var ju också en tröst i bedrövelsen att behöva pendla. Men vad då jag har jobb, jag är i princip frisk och jag har en härlig familj så vlivet är fantastiskt!
Jag kan också få tid att pyssla med BoiSol och kontakten med familjen håller jag med Videotelefon och dator så det blir trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0