Det svänger fort i livet

Jag har under hela året försökt att få en heltidstjänst som musiklärare alternativt rektor vid någon skola. jag har inte lyckats och jag är fullständigt övertygad om att det har med min aktningsvärda ålder att göra. 61 år i livets slutskede... verkar det som. Hur som helst brydde sig Tierps kommun inte om min skörhet och dementa inslag utan nu ska jag jobba i Örbyhus från den 10 augusti. Problemet blir givetvis att pendla hem varje torsdagkväll för att jobba en dag i Umeå på särskolan mén jag och Bettan sa att " det får väl lov att gå" och nu har jag idag fått klart med arbetsförmedlingen att jag får både dubbelboendebidrag och pendlingsbidrag. jag har klart en övernattningslägenhet 200 m från mitt jobb och Elisabet har sytt en gardinkappa till mitt enda fönster. Jag har kollat resor och börjat fokusera på detta och få in det i mitt mentala system. Elisabet har också förutsättningslöst sökt jobb i samma distrikt och så idag blir det mer eller mindre klart att hon är mycket välkommen till Akademiska sjukhuset i Uppsala som sjuksyster! Opps...jag har fraktat ner lite minimalt med grejor för mina 19 kvadrat och nu ska vi bo där bägge två så nu har vi sökt nya lägenhetsalternativ och det verkar lösa sig också. Nu ska vi skaffa möbler dit och inrätta oss att bo i norra uppland i stället! Jag har tagit på mig att jobba i Umeå varje fredag så nu blir det istället så att jag inte åker hem till Elisabet utan ifrån Elisabet över helgen....det har blivit en sk kovändning! Givetvis ska jag försöka få ändra på det under hösten men jag vill ju inte fladdra på alltför mycket. Å andra sidan kan Élisabet också åka hem var annan vecka då hon också får pendlingsbidrag och bidrag för dubbelt boende!  Var vi är är vi alltid tillsammans!
Musiken vart tog den vägen? Jag har ett fantastiskt band i Umeå som heter Mingel när ska vi repa och var ska vi spela?? Jag får väl ta dagen delvis som den kommer känns det som alternativt skaffa mig saxofonutrustning på bägge ställen. Beträffande mitt företag BOiSol www.boisol.se så kan jag sköta det var jag än befinner mig så jag säger bara hej vad det går!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0